Zelf kerken planten

Door middel van een apostolisch team planten we als Meer Jezus zelf nieuwe kerken, daar waar de Heilige Geest leidt. Dit kan op uitnodiging zijn van een kerk of groep gelovigen, maar ook door bijzondere leiding van boven. Alles biddend, want we willen niet in eigen kracht aan de gang. Kerkplanting is Gods werk, en dat moet op Gods manier.

We komen dan bijvoorbeeld avonden bijbelstudies/discipelschapstrainingen geven en dagen evangeliseren. Uit het apostolisch team zullen er sommigen spreken, ondersteunen, gelovigen discipelen of ongelovigen naar Jezus leiden. Alles aangevuld door plaatselijke gelovigen en/of mensen uit kerken uit de buurt die willen komen helpen.

Als er nog geen team van mogelijke leiders aanwezig is, gaan we kijken welke groep van gelovigen God op ons pad brengt binnen een bepaalde tijd. Aan de hand daarvan schatten we in of de start van een gemeente levensvatbaar is, en in Gods plan voor daar en dan. Als er al wel potentiële leiders (oudsten) aanwezig zijn, kijken we wat nodig is hen toe te rusten voor hun taak.

Alles is maatwerk en kan anders gaan. Maar normaal gesproken zullen we een team (helpen) vormen die de lancering van de kerk zal dragen en uitvoeren. We kijken wie beschikbaar is en wat ze kunnen. Dan bepalen we een lanceringstraject richting officiële opening van de gemeente.

We blijven verbonden aan de nieuw te vormen gemeente naar voorbeeld van Paulus en de door hem gestichte gemeentes. Normaal gesproken zullen we de nieuwe kerken verbinden aan de VPE. Niet de enige club kerken die God zegent, maar wel eentje waar we ons qua overtuiging, geloofsleer en beleving nauw aan verbonden voelen.

Citaat: Paulus aan Titus:

Ik heb je op Kreta achtergelaten om, volgens mijn richtlijnen, de resterende zaken te regelen en in elke stad oudsten aan te stellen (Titus 1:5).

Naast deze directe manier van kerkplanting ondersteunen we ook pioniers en kerken met de wens om te planten, in verschillende mates van betrokkenheid. Net wat de situatie nodig heeft.

Over ons

Zoveel mogelijk mensen bereiken, om ze te helpen zoveel mogelijk op Jezus te gaan lijken. Door Jezus’ boodschap in aansprekende taal en vorm voor nu te preken en schrijven, vloggen en bloggen, op straat en online. De wereld bij Jezus brengen.

Contact

E-mail: info@meerjezus.nl
Bezoekadres:
Kerkstraat 24-3,
3781 GB Voorthuizen
Telefoon: 0342 475048

Volg ons op:
Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google